Tessy in Tazzy

4 december 2012 - Huonville, Australië

Lieve bloglezers!
Dank voor alle reacties, super leuk om te krijgen!

Op dit moment ben ik op Tasmanie. Met name voor de natuur, te werken en oud en nieuw te vieren. Tazzy (tasmanie) is prachtig, heel groen, veel boerderijen en prachtige stranden. Dorpen en steden zijn lelijk en klein, wonen maar 40.000 mensen op dit eiland waarvan de helft in de hoofdstad Hobart. Erg levendig is het eiland (oppervlakte 2x zo groot als NL) niet maar wel veel boerderijen dus veel werk!
Vandaag is het hier belachelijk koud..! 12 graden en regen... Het lijkt wel een zomer in Nederland! Opzich maakt dat niet veel uit, we slapen alleen in een tent... Een dak boven je hoofd is drie keer zo duur en dan duurt het nog langer voor Malu en ik een auto kunnen kopen!

Gister heb ik mijn eerste centen verdiend in Australie! Jeej! Op een boerderij helpen malu, ik en 8 anderen die ook in het working hostel zitten de boer met 'apple thinning', betekent appels plukken die met trosjes bij elkaar hangen zodat die ene appel mooi door kan groeien. Het klinkt misschien saai maar het is prima werk, krijg goed betaalt (19 dollar per uur) en het is buiten in een prachtige omgeving en met een gezellig team (grapje dat laatste is niet waar, maar des te meer lol voor mij en malu)
Het werkhostel waar ik nu tot oud en nieuw 'woon' trekt allerlei nationaliteiten aan! Zo is hier een huis wat lilltle Asia heet, little europe, is er een kamp voor campers en voor tentjes. Er zijn belachelijk veel Aziaten die naast het werken de hele dag (letterlijk) koken en computeren. In little Asia kom ik nooit, laatst moest ik een blikopener lenen en schrok me dood met hoeveel ze waren!! hahaha, ze komen little Asia nooit uit, alleen om te werken dus ik had geen idee!
De keuken van de camping is het gezelligst en het meest gemixt. Ik heb een Italiaanse, Franse, Australische en Duitse vriend en vriendin hier gemaakt! Hartstikke gezellig :)

Het is geinig want iedereen is hier, op de cherries uit..! Als je een boer te pakken krijgt met kersen (zijn er veel) dan ben je binnen. Het cherryseason is nog niet begonnen maar als de kersen klaar zijn moeten ze als een razende (binnen 2 weken) van de farm af! De boeren betalen je per geplukte kist en ze betalen goed. Kan je snel picken dan kan je 200-300 dollar op 1(!) dag verdienen!!!! Dus ik en Malu zijn ook op de cherries uit! Onze boer heeft ze ook dus het komt wel goed!
Van het verdiende geld wil ik een auto kopen om the great ocean road te doen en ga ik rond april een maand naar Azie. Daarna weer werken in australie!

Alles gaat goed, eerste centen zijn verdiend en het is gezellig! Zit wel veeeeeeel liever in de stad maar dat komt over een maand ofzo wel weer! Opzich als je heel enthousiast meet een zak goon (4 liter goedkope wijn in een zak) rond gaat lopen, harde muziek aan zet en een beetje je best doet om een feestje te bouwen is het mogelijk!

1. Susanne:
    4 december 2012
    Hoi Texie! Leukleuk allemaal! Wees maar blij met die 12 graden, hier viel gister voor het eerst sneeuw (ook wel leuk eigenlijk). Wat een heerlijk plan dat jullie een auto kan kopen en gaan rondkarren, tof hoor. En je heb plannen om naar Azie te gaan in april? Waar precies op het continent ;) ? Veel plezier lieve schat! kus Suus
  2. Olivier:
    4 december 2012
    Mooi te lezen! Fijn dat jullie het helemaal gevonden hebben in Tazzy, succes met het regelen van de kersen, pyke is daar dus ook met kerst en ik zal nog het nummer van die vrienden uit jazzy regelen die ook naar het festival gaan. X
  3. Ellen:
    Heey Tessel,
    Super leuk om wat van je avonturen te lezen! Werkse daar en enjooy!
    Ellen, van het 'Regenboog Team' ;-)